1. Úvodní ustanovení
Tyto obecné obchodní podmínky (dále též „OP“) upravují práva a povinnosti mezi společností Víno a Krajíc s.r.o., se sídlem Na Dolinách 30/8, 147 00 Praha 4 Podolí, IČO 27645151, DIČ CZ27645151, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 121197 (dále jen „prodávající"), a zákazníkem, podnikatelem či spotřebitelem (dále jen „kupující"), při prodeji zboží prostřednictvím internetového obchodu na webové stránce www.vinoakrajic.cz (dále jen „e-shop“).
Tyto OP se stávají nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím.
2. Objednávka a uzavření smlouvy
Kupující provádí objednávku zboží prostřednictvím e-shopu za využití funkcionalit webové stránky v jednotlivých krocích objednávkového procesu zakončeného závazným objednáním zboží. Objednávka je návrhem kupní smlouvy. Pro uzavření kupní smlouvy může být stanovena minimální hodnota objednávky. Kupující se před odesláním objednávky oprávněn zkontrolovat a měnit její obsah a údaje, které v objednávce uvedl. Kupní smlouva je mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena okamžikem potvrzení objednávky prodávajícím prostřednictvím e-mailu.
Kupující musí při objednávce obsahující alkoholické nápoje potvrdit, že je starší 18 let. Prodávající si vyhrazuje právo ověřit věk kupujícího kdykoli před dodáním objednávky obsahující alkoholické nápoje zásadně předem a kontrolou dokladu při doručení. Pokud kupující věk neprokáže, nebude mu dodávka zboží obsahující alkoholické nápoje předána a prodávající má právo od smlouvy odstoupit a požadovat po kupujícím náhradu dodatečných nákladů.
Nakupování na e-shopu je možné bez registrace jako host nebo prostřednictvím uživatelského účtu. Vytvoření uživatelského účtu umožňuje kupujícímu sledování objednávek, ukládání dodacích údajů a správu svých objednávek. Kupující je povinen uchovávat přístupové údaje v tajnosti a nesdílet je s dalšími osobami – prodávající nenese odpovědnost za zpřístupnění přístupových údajů kupujícím.
Provedením objednávky kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku (e-shopu, e- mailu) při uzavírání kupní smlouvy. Běžné náklady na připojení a jiné použití prostředků komunikace na dálku nese kupující, prodávající nestanovuje ohledně jím provozovaných prostředků komunikace na dálku zvláštní sazby.
3. Cena a platební podmínky
Cena zboží na e-shopu je uváděna jako úplná a konečná, včetně DPH a s rozpadem ceny bez daně a s daní. Platí cena zboží účinná k okamžiku uzavření kupní smlouvy. Kupující může uhradit cenu zboží a související poplatky, především dopravné, následujícími způsoby:
-
bankovním převodem;
-
platební kartou online;
-
dobírkou; nebo
-
v hotovosti při osobním odběru.
Platba musí být provedena v plné výši před odesláním zboží, pokud není dohodnuto či v těchto OP stanoveno jinak. Pokud kupující neuhradí cenu zboží do 10 dnů od uzavření smlouvy, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. V případě platby dobírkou nebo v hotovosti při osobním odběru je kupní cena splatná při převzetí zboží.
V případě dobírky může být účtován další poplatek za tuto službu, o čemž bude kupující konkrétně informován před uzavřením kupní smlouvy.
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením kupní ceny zboží v plné výši.
4. Dodací podmínky
Prodávající dodá zboží na adresu uvedenou kupujícím v objednávce. Dodací lhůta je obvykle 3–5 pracovních dnů od potvrzení objednávky, v závislosti na podmínkách zvoleného druhu dopravy a provozních podmínkách dopravce. Cena dopravy je uvedena při objednávce, sazby jsou uvedeny v prostředí e-shopu, konkrétní výše dopravného závisí na zvoleném způsobu doručení. Riziko škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem předání prvnímu dopravci.
Prodávající nezasílá alkoholické výrobky do zahraničí, pokud to zakazují či zásadně omezují právní předpisy dané země. Zasílání alkoholických výrobků do zahraniční může podléhat dodatečným poplatkům podle rozsahu omezení prodeje alkoholu dané země. Kupující je povinen převzít zboží a při převzetí zkontrolovat neporušenost obalu a oznámit případné závady okamžitě dopravci, případně prodávajícímu, jinak pozbývá právo uplatňování zjevných vad.
5. Reklamace a odstoupení od smlouvy
Reklamaci nebo odstoupení od smlouvy je možné uplatnit všemi zaznamenatelnými prostředky textu: na e-mail office@vinoakrajic.cz, kontaktním formulářem na webových stránkách prodávajícího, datovou schránkou, poštou či osobně na adresu sídla prodávajícího, tj. Na Dolinách 30/8, 147 00 Praha 4 Podolí. Reklamované či vracené zboží je nutné dodat na adresu sídla prodávajícího neprodleně po uplatnění reklamace.
a) Reklamace
Kupující má právo na reklamaci vadného zboží v souladu s platnými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117 a § 2161 až § 2174 občanského zákoníku).
Prodávající odpovídá kupujícímu, který je spotřebitelem, že věc při převzetí nemá vady, zejména, že zboží:
-
odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakosti a jiným ujednaným vlastnostem;
-
je vhodné k účelu, pro který je kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil; a
-
je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
Prodávající dále odpovídá kupujícímu, který je spotřebitelem, že vedle ujednaných vlastností zboží:
-
je vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá;
-
množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
-
je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, a pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat; a
-
odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí kupujícím, který je spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Kupující, který je spotřebitelem, může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Kupující má v základu právo požadovat dodání nového zboží bez vad nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný, případně od smlouvy odstoupit. Jednou uplatněný způsob vyřízení reklamace již nelze dále měnit. Prodávající kupujícího- spotřebitele při uplatnění reklamace dále poučí o jeho právech.
Podrobnosti týkající se uplatnění reklamací může uvádět samostatný reklamační řád.
b) Odstoupení od smlouvy
Kupující, který je spotřebitelem, může od odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e- shopu do 14 dnů od převzetí zboží i bez udání důvodu, čímž dojde ke zrušení smlouvy od počátku. Formulář pro odstoupení od smlouvy je k dispozici na webových stránkách prodávajícího, kupující není povinen formulář využít a může odstoupit i jinou formou.
Kupující musí dodané zboží prodávajícímu předat či odeslat ve 14denní lhůtě od odstoupení, a to na adresu jeho sídla. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčnosti zboží tak, jak by to bylo možné před jeho zakoupením při běžném prodeji v „kamenném obchodě“.
Otevřené lahve vína či zboží, u něhož již došlo k poškození zapečetěného obalu nelze z hygienických důvodů vrátit. Nelze odstoupit od kupní smlouvy a vrátit rovněž zboží, které podléhá rychlé zkáze, zboží s krátkou dobou spotřeby, zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího anebo zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím.
Při odstoupení od smlouvy ponese kupující náklady spojené s vrácením zboží. Prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu a cenu dopravy (resp. cenu nejlevnějšího nabízeného způsobu dopravy) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, kterým od kupujícího platbu přijal, ledaže si kupující výslovně zvolí jiný způsob vrácení. Prodávající však není povinen vrátit platbu kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že mu zboží odeslal.
Kupující, který je spotřebitelem, může rovněž odstoupit od smlouvy, pokud bylo jeho právo dotčeno nekalou obchodní praktikou prodávajícího, a to ve lhůtě 90 dnů od jejího uzavření. Právo na odstoupení od smlouvy podle předchozí věty však kupující nemá, pokud prodávající prokáže, že by to bylo s ohledem na předmět smlouvy, povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené. Kupující- spotřebitel je oprávněn požadovat přiměřené snížení ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti nekalé obchodní praktiky.
6. Ochrana osobních údajů
Prodávající se zavazuje chránit osobní údaje kupujícího v souladu s platnými právními předpisy, včetně nařízení GDPR. Osobní údaje jsou zpracovávány za účelem plnění smlouvy, oprávněných zájmů kupujícího i oprávněných zájmů prodávajícího. Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu nezbytnou k plnění smlouvy a následně po dobu stanovenou právními předpisy. Více informací naleznete v sekci Ochrana osobních údajů na našich webových stránkách - zde
Webové stránky používají soubory cookies za účelem zlepšení uživatelského komfortu a analýzy návštěvnosti. Více informací o zpracování cookies naleznete v sekci Zásady používání cookies – dostupné zde
7. Mimosoudní řešení sporů (ADR) a řešení sporů
Kupující-spotřebitel má v případě vzniku sporu mezi ním a prodávajícím právo na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů prostřednictvím České obchodní inspekce (ČOI), Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; webové stránky: www.coi.cz, a to způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy a upravených příslušným orgánem: https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Spory z kupní smlouvy je také možné řešit online prostřednictvím k tomu určené platformy na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
V případě vzniku sporu mezi kupujícím-podnikatelem, je dána místní příslušnost soudu podle sídla prodávajícího.
8. Kontakt a zákaznická podpora
Pro veškeré dotazy a požadavky nás můžete kontaktovat na e-mailu office@vinoakrajic.cz nebo telefonicky na čísle +420 77744174. Osobně lze řešit požadavky na adrese Na Dolinách 30/8, 147 00 Praha 4 Podolí. ID datové schránky je: bi2q3hw.
Prodávající žádným způsobem neověřuje pravost recenzí a hodnocení zboží v e-shopu.
9. Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem zveřejnění na webových stránkách prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky kdykoliv změnit, o čemž informuje předem na svých webových stránkách či jiným vhodným způsobem tak, aby se s aktuálním zněním OP kupující mohl bez nepřiměřených obtíží seznámit. Pro vztahy prodávajícího a kupujícího je rozhodující znění OP uveřejněné v e-shopu ke dni uzavření kupní smlouvy, nová verze OP nahrazuje verzi předchozí. Veškeré právní vztahy se řídí právem České republiky.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. dubna 2025.
Víno a Krajíc s.r.o.